Saturday 31 December 2011

TS 4 : Keperluan vs kehendak

Salam..

Alhamdulillah Ya Allah =). Syukur di atas segala nikmat y Engkau berikan kpd hambamu ini. Semoga segala nikmat y Engkau berikan tidak akn melalaikan ku dlm melaksanakan perintah dan suruhan-MU Ya Allah..

Yerr..itu dia Lizah..intro seperti biasa..hehe..bukan nk tunjuk baik bagai..tapi mmg aku baik hapeee..bhuahaha~ <d true is, memuji diri itu sebenarnya da tunjukkn y ko tu x la baik mane pn kan..adess..aku memangkah diri sendiri d dlm blog..ngii~>

Sebenarnya, nk post benda lain. Tapi xpelah. Nk peram dulu. huihui^^. Hokay readers, di sini aku ada senaraikan beberapa benda y da lama aku aim. Tapi takat aim je y boleh. nak beli, kerja pn idak lg kan..income pn tarak masyuk lorrhhh <wahhh..sedapnya bahasa ko lizah..meroyan cikgu y mengajar bahasa time ko kicik2 dulu..kikiki~ maaf ye cikgu2 sekalian >

Keperluan vs kehendak. Dua2 tu aku nk. Haha..bukan sbb aku tamak. Haish..ce try baca dulu list aku neyh..sikit je kot. Semua org mampu milik. Cuma xtau la minat kita ni sama ke x..wink2~

1st : DSLR 


Yay2!! Da lama ku idamkan. Nikon D40. Wuhuww!! <sambil angkat2 kening>. Nampak biasa, tapi pada aku, asal boleh capture d gud pic with d gud lighting, jz enough 4 me^^

2nd : Xperia 8 <white>


Alahai...Rindu sama kamu~ sejurus mendapat gaji y pertama, i'll grab diz baby..again..sob3x

3rd : Proton Gen-2 <white>

Walaupun Proton da x keluarkan kereta Gen-2 y baru, tapi aku nk jgk..plish..plish..look smart hape bila tgk lame2 <lagi2 bila gugurl y drive..wut2~..cehhh>


4th : Ferrero Rocher 


Apa kaitan cekelat ni dgn tajuk pos aku?? Haha..saje je nk selit. Camne rasa cekelat ni ea?? Da bertahun aku x mkn ferrero rocher. Sbb cekelat ni berkacang. Seorang sahabat pernah mengatakan bahawa kacang itu baik utk otak <no wonder lah aku asek pending sentiasa^^!!> Oleh y demikian, saya berazam utk blajar mkn kcg semula. Tapi nk y kacang mahal2 je..haa..demand kot lizah ni =p

See..xderlah bombastik sangat kan keperluan dan kehendak aku neyh. Biasa dan simple2 je. Semua org mampu utk memilikinya...InsyaAllah^^

Nota akhir : Jadilah seorang manusia biasa y berusaha secara luar biasa =). Yang selalu meletakkan akal di hadapan hatinya sebelum membuat sesuatu keputusan dan tindakan. InsyaAllah, semoga hidup terus diberkati oleh Tuhan Pencipta Alam^^



4 comments:

  1. as salam.. weeeeee.. wah2 wah wah.. sudah ada whishlist ye kamulizah.. amboi2.. bagus2.. cikit lagi ape yang lizah inginkan ini akan tercapai ye.. sat je ye tunggu sat saja..=).. apa2 pun saye muhammad muizzuddin akan mendokan lizah akan dapat apa yang dia nak selagi perkara itu tidak mustahil.. =).. dan dan lagi dan lagi.. um...aaaaa...kamu amik ferrero roche saye.. tidakk.. say nak satu saja boleh ?huhuhu.. ngee.. lizah rajin2 makan kacang ya.. =).. jangan makan kacang yang digoreng.. kalau boleh makan kacang kuda yang direbus or yang dikeringkan.. naklagi bagus kacang badam (almond).. sebab nabi pun suka makan dan ustaz saya pun selalu pesan makan kacang badam ni.. =).. hehe.. nice blog lizah.. teruskan usaha anda.. =)

    ReplyDelete
  2. Salam muiz!! wink2~ terima kasih daun keladi.. hehe..segan da dgn muiz..ngii~InsyaAllah..kita doa sama2 ye supaya kita dapat posting awal januari ni..ha..kat mane tempat posting tu,saya redha je..y penting, leh jadi cikgu. yay2!!~ pastu, bila da karja nnt, msti saya boleh kurus balik..hahaha..sbb kena naik turun tangga nk p kelas, kena buat lari ulang alik nk settlekn kerja kat pejabat, tiba2 kena urus stor pj ke nnt..haa...kurus2..bhuahaha~ ..waa..kcg kuda n kcg badam ea..okay, noted dat^^..terima kasih di atas perkongsian ilmu itu =)...lagi satu, mkn kcg ni boleh melembutkan hati..okay, pasni mkn kcg banyak2..Jadi, kenalah beli ferrero rocher banyak2 jgk kan^^..la..saya baru nk bagi muiz cekelat ni sume..tapi muiz nk satu pulak..

    ReplyDelete
  3. haha..lizah, makan kacang ngan yin je lah..
    tak pun roka..ini nak ferero roche..haha

    ReplyDelete
  4. Salam qila!!kikiki~ cadangan ko akn ku pertimbangkan..bhuahaha..aku da terliur da dgn kcg cap tgn tu weyh..sedap kot..adess^^!! fererro rocher tu kcg eksklusif..haha..siap guna golden wrappers lg..wut2^^

    ReplyDelete