Thursday 22 December 2011

TS 1 : Permulaan sebuah cerita

Salam...

Alhamdulillah. Syukran ya Allah di atas segala nikmat y engkau berikan kepadaku selama aku hidup di muka bumi ini. Semoga nikmat2 itu tidak membuatkan aku sebagai seorang y lalai dalam mengerjakan suruhan dan perintahmu. InsyaAllah =)

HELLO THERE!!Selamat dtg ke dunia SAKURA!! dunia y penuh keriangan dan pengembaraan..ececeh~ <main2 ye ko lizah^^!!> Btw, mcm mane aku boleh sesat dalam dunia blogging ini??ha..mai pakat2 ajak org kg, jiran tetangga, sanak saudara bagai..5 kepala kongsi satu lappy, baca cerita Miss Sakura y tersesat ni k..<walhal nk start merepek kan kat ruangan ni..bhuahaha~>

Alkisahnya bermula begini. Secara jujurnya aku mengakui bahawa aku bukanlah penggemar kepada bahan2 y berbentuk ICT n all d gadget inside it. Kesian kan aku..hu~ tapi selepas adanya incik broadband maxis y tiap2 bulan kena bayar rm48, mmg aku gunakan sepuas2 nya..rugilah kalau dah bayar xmo guna kan. Kemudahan dah ada di depan mata. Sesah je lah..hehe..

Dulu, ym pn aku xda. Org lain dk sibuk dgn fb, twitter, flickr bagai, aku masih lagi setia dgn friendsternya..walaupun time tu nk dapatkan line internet pn kena tggu 1 2 jam <sbb time tu xmampu nk beli broadband lagi. Menatang broadband pn aku xtau bentuknya camne> Tapi xpe..aku masih bertahan..kata setia..<keranamu friendster> Siap kena gelak lagi dgn kwn2 kan..sedey tau time tu..kicik ati kite tau..sob3 T,T

Abes crita friendster. masuk pulak crita ym..oo..seronok jugak ye main ym ni..leh BUZZ2 org. Sampai terkujat2 la aku dpn lappy bila 1st time kena BUZZ. Almaklumlah, org baru nk berjinak2 dgn dunia chatting kan. Time tu, friendster pn ku pandang layu..huhu. Babai incik friendster..xlarat la nk tggu awk lagi..banyak masa kite terbuang disebabkan awk tau..<ceh..mcm la ym tu bukan satu benda y lagha jgk..ish3>..

Tamat crita ym. Masuk pulak crita fb. Eh..eh..eh..lagi best la fb ni..<maksudnya..lagi lagha la benda tu..huhu> Leh like2 status, leh usha2 gmbr, leh update status all d time sampai org lain menyampah..hehe.. Tapi seriously aku katakan bahawa, pada bulan 5 tahun 2011, Miss Sakura ini baru sahaja mendaftarkan dirinya di fb. Bayangkanlah, betapa lamanya aku bertahan dgn friendster dan ym SAHAJA <ni jenis tahan godaan ke hape ni> Dan terima kasih kpd akak tun teja kerana mengajar aku satu lagi ilmu baru ttg fb ni. Ilmu kau ttg menjadi stalker y berjaya itu telah lama aku praktikkan..ha..bagus kan ank murid ko ni makyah..cepat absorb tau..wink2~ <lap u lah makyah..hehe..>

p/s : Gunakanlah ilmu y ada dgn sebaiknya sementelah dikurniakan akal fikiran y masih  waras..<pesanan kpd diri sendiri juga^^...tettt>

Jadinya, gebang dah panjang lebar ni. Bila masa pulak nk crita ttg dunia blogging?? Okay... Sememangnya, aku da lama nk menulis blog ni. Cuma MALAS je y lebihnya kat aku ni..huhu..pada aku, blog ni lebih kurg sama fungsinya spt diari. Cuma diari tu lebih privacy. Blog ni pulak, share experience dgn kwn2 <how sweet bebeh..hehe> Miss Sakura ni ada diari x?? Sepanjang aku hidup, aku x pernah nye nk tulis diari. Diari tu tempat org utk buat curhatan hati. Aku xda pape nk dicurahkan. Ibarat mencurah ke daun keladi je la kalau aku ada diari tu kan. Kalau aku curahkan semua benda dalam hati aku ni, mau x cukup pages buku diari tu nnt. Sambung pulak guna test pad =p. Oleh y demikian, aku lebih suka memendam rasa. Sampailah masa y hilangkan semua rasa2 itu..ececehh~

'Permulaan sebuah cerita'..mcm cool je kan tajuk post aku y 1st ni. Cess..perasaan lebey tuu..huhu.. Dan berikut adalah alasan2 y ku rasakan munasabah utk aku terjun ke dunia blogging ini^^

  1. Penuhkan masa lapang y ada sbg penganggur kehormat buat masa ini
  2. Blog ni best..leh tukar2 b/ground, bubuh animation ikut suka, main2 dgn font bila xda kerja                  
  3. Memenuhi permintaan kwn2 ku y disayangi <ye korg..aku tau aku suka tulis panjang2  dekat status dan juga komen2 fb..nw aku nk tulis lagi panjang dekat blog ni sampai korg muntah darah bila baca blog aku..dulik..kah3!!>
  4. Untuk memanjakan diri dalam melatih tgn menulis dgn banyaknya sebelum bekerja  nnt..wink2~
  5. Dan last sekali..sebagai tempat mengabadikan kenanganku di sini =) So, kpd incik blog, sila berbuat baik dgn tuan kamu y baru ini k..hehe..

Apa pn pada aku..blog mahupun diari, tetap ada sentimental valuenya y tersendiri. Dan aku sangat kagum kpd mereka y menulis diari. Sbb org2 y sebegini, ku rasakan sangat jujur terhadap jiwa dan perasaan mereka =) Jadi, bila dah ada diari tu..simpan elok2 k^^

To the readers <wah3..baru 1st post, da berani2 nk petik perkataan 'readers' ye lizah..xmenahan..huhu>, jgn merasa penat membaca coretanku. Sekiranya ada y terasa hati ataupun kurg senang terhadap 'Blog Dunia Sakura (Tentang Sesuatu)' ini, maaf dipinta terlebih dahulu. 

Dan kepada sahabat..yup..hari ini saya telah menambah satu lagi corak baru dalam hidup saya..terima kasih sahabat =)

Nota akhir : Semoga ku masih mampu utk membuatkn org2 di sekelilingku tersenyum manis. InsyaAllah..=)


Dan kalian y terindah..wut2~ <cukup 10..yay2!!>

.




6 comments:

  1. well done...
    teruskan mencorak hidup seharian lizah..
    kot2 lah boleh kongsi macam2 lagi kan kan kan.. =)
    waaaa... congrat teddy lizah..
    tetttttttt hahaha

    ReplyDelete
  2. waahhh..berpeluh2 aku baca blog kau nih..
    mmg coretan yg penuh warna warni
    keep it up lizah
    I'll always watching and reading your blog.. =)

    ReplyDelete
  3. Salam muiz..=)
    tengs sbb sudi nk visit blog ni
    insyaAllah..mcm2 corak akn saya buat dlm blog ni k..hehe..
    tengs for d support..
    err..teddy ye..bhuahaha~

    ReplyDelete
  4. Salam dekyah..=)
    Alahai..berpeluh2 dah ke..ini baru sikit tau dekyah..kah3!!
    Tengs sbb sudi dtg singgah dan baca blog aku y x seberapa ni..
    Hidup harus dipenuhi dgn warna..ha..dats why la warna warni blog ni..sampai aku pn pening..
    tapi ko x sakit mata kan dgn warna ni..hehe
    aku cari kale purple..tapi xde.. =)
    ada masa..aku hapedate story lagi k^^

    ReplyDelete
  5. yay! akhirnya liza da ade blog.woot2!!! wpn panjang coretan nih,tp ripley's believe it o not,aku abes je bce sampai ke hujung.kiki.xp.blog ko,ko pye suke nk tls pjg mane.xd sape leh marah ;) aPepun, slmt b'blogging!

    ReplyDelete
  6. Salam makyah.. =)
    kikiki~ pnjg kan blog aku ni..mybe layout dia kot..sbb dia fix pada 3 bahagian..tu y nmpk pnjg crita aku..walhal mmg pnjg pn..kah3!!
    1st try makyah..nnt klu da pandai..aku ubah balik sikit2..ni pn baru pandai nk membals komen2..hehe..apa pn, tengs makyah!!

    ReplyDelete