Sunday 1 January 2012

TS 5 : Siapa saya

Salam..

Syukur Ya Allah, kerana memberikan aku peluang utk berkongsi sebuah lagi cerita ku ini bersama dgn rakan2  sekalian <mud : menulis sambil mendengar lagu for d rest of my life by maher zain. Such a nice song =)>

Title entri kali ini berkenaan dgn...emm..siapa saya?? Wah, da mcm teka teki pulak..hehe..kadang2, bila ada y bertanya, lizah ni mcm mana ye orgnya? Apa y dia suka? Apa y dia x suka? Dan sejurus sahaja soalan ini ditanyakan kpd aku, otomatik aku akn tergelak besar. bukan berniat utk menggelakkan org tu. Tapi gelak aku tu sebenarnya hanyalah utk menyembunyikan kegugupan aku bila berkata. Takut salah susun ayat, org akn salah faham. Bila dah salah faham, org akn kecik ati dgn aku..hmmm..

Oleh sbb aku suka benda y simple2 dan x suka sangat menggunakan bahasa y berputar belit, jadinya utk menjawab persoalan 'siapa saya??' ini adalah...kenalilah saya melalui rakan2 saya dan juga keluarga saya =). Dgn demikian, insyaAllah, semua persoalan kamu akn terjawab scr sendirinya. Dan bagi mereka y baru nk berkwn dan menghulurkan tgn sbg tanda persahabatan, aku akn terimanya dgn hati terbuka. Jgn bertanya 'lizah ni mcm mana orgnya' sbb aku xtau nk jwb camne. Make friend with me 1st, n u'll know me after dat. See..how simple it is^^. Agak2 xsuka, maaflah ye. Bukan kuasa saya utk buatkan kamu suka berkawan dgn saya atau tidak. Maaf sekiranya diri ini tidak cukup baik utk menjadi sahabat spt y diharapkan. Sekian~

Dan aku amat tertarik dgn bait2 perkataan ini :-



Aku mencintai sahabatku dgn segenap jiwaku. Sahabat y baik adalah seorang y sering dgnku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup ataupun selepas aku mati. Ku hulurkan tgn kpd sahabatku utk berkenalan krn dgn itu aku akn berasa senang. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati y tidak luntur baiknya saat dlm suka ataupun duka. jika aku perolehinya, maka aku akn setia dgnnya.


Nota akhir : Bila rindu itu menerjah, jz pick up ur fon n dail my number =). I'll always be here. Saya x dapat menjanjikan kebahagian, tapi saya akn ada bila kamu perlukan saya. Kerana saya sangat menghargai sahabat2 y saya ada dan bakal ada^^

Nota akhir utknya : Pinjam kata2 kamu sat nah =p. Terima kasih kerana telah mengajar dan mengingatkan saya pada banyak perkara. I'm really appreciated dat =).


 

4 comments:

  1. Wawawawwa...liza..dah byk post upenye...bgs :)
    weh.bang me da tunang ea.cgrts tau...sory lmbt tau!

    ReplyDelete
  2. Salam makyah!! hikhik2..ha'a..bang me da selamat ditunangkn..cehh..mcm bang me tu pompuan plak kan..hehe..tengkiu makyah..nmpk sangat kan aku ni banyak pendam. Sekali luah, haa..hamek~ sampai x muat page..ni pn da cut2 mana y patut..bhuahaha~

    ReplyDelete
  3. Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan.Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga.

    -distances never separates two heart's-

    ReplyDelete
  4. Salam muiz =) Tengs for d comments^^..insyaAllah, selagi masih ada masa, akn saya pergunakan ia dgn sebaik mungkin. Lets make du'a, do our best and leave d rest to Allah^^

    ReplyDelete