Tuesday 27 December 2011

TS 2 : Sayang kamu ketat2

Salam..

Alhamdulillah..aku masih lagi diberi kesempatan utk meneruskan coretanku di blog ini =) Semoga dgn cerita ini akn terus mencorakkan kehidupanku pada masa akn dtg. Begitu juga dgn org2 di sekeliling ku..Amin~

Amboi lizah..tajuk post mau bikin kontroversi je kan..thehehe. No lah..ini bukan kisah kontroversi nye pn. Ini cerita pasal kisah aku dan juga dia..dia sape?? dear bang me..my bro..n my only bro that left for me =) <huwarghhh..tocing pulak>

Oh..btw, 25 hb 2011 y lepas, bang me da selamat menjadi tunangan org..ha..y bestnya tu, family bakal kak ipar aku tu pn dk berdekatan dgn family kitorg. Dan y lagi menguntungkan, org jawa pulak tu..waa...pandai bang me pilih kn..hik3..apa pn, tahniah utk bang me dan juga kak faezah ye..sayang ketat2 pada kamu berdua. Dan utk kak faezah, selamat dtg ke family kami. Dan selamat dtg ke dalam hidupku juga <wink2~ da ada 2 org kak ipar..yay2!!>

Oleh sbb family aku ni x brape nk ramai, segala persiapan utk part2 menyediakan dan menggubah hantaran telah dilakukan oleh my mom n me. Kalau dulu, arwah bang li y gubah..mengalahkan pmpuan tau kreatif dia tu..ha..jgn men2..hihi..tapi xpe..adik dia ni pn pandai jgk hape..pandai komen.hehe..sepanjang menyiapkan hantaran bang me, satu lagi ilmu baru y aku pelajari..iaitu ilmu menggubah bunga!! terima kasih mak sbb ajar ilis ilmu tu =)..hug ketat2 kat mak jgk =)

Dan satu benda y mengharukan aku adalah..kesabaran mak melayan kerenah aku spnjg menyiapkan hantaran bang me..wlwpn mendapat komen2 drpd aku, tapi mak tetap jgk layan dan ikut kehendak aku..means..kalau aku nk bunga tu kat atas, mak pn suruh la bubuh bunga tu kat atas. kalau aku ckp x lawa, mak pn suruh la aku y ubah balik..<cerewet bebenaw lizah ni..sume benda nk ditelitinya..huhu>..Dan pada mlm 24 hb tu, aku pn terdetik la nk tanya, mak2..nape mak layan je sume kerenah ilis ea..satu ayat y kluar drpd mak  y leh buatkan aku nk meleleh air mata dan2 tu jgk adalah, ''mak takut nnt ko tinggalkan mak buat benda ni sume  sensorg, da xde sape da nk temankn mak nnt'' <huwarghhh..aku tocing utk kesekian kalinya>..terima kasih mak^^ dan maaf da menyusahkn mak dgn komen2 tu..ngii~

Apa pn, kerja kita mmg superb tau mak..ha..betul..ilis xtipu..kalau arwah bang li leh nmpk ni, mesti dia bangga la dgn kita..hehe..syg mak!! =)..abah n edok bertindak sebagai peninjau kawasan serta quality control..haha..syg abh n edok ketat2^^


For readers, xmo celoteh bebanyak, see d pictures n enjoy it^^


 Sirih junjung..fuhh..fuhh.1st time buat ni..dk la gubah2 bagai kan^^ <tengs mak>

 Duit hantaran dan tempat cincin..cincinnya mana??aku da gadai..bhuahaha~

 Ni innershine y kale purple dan brg penjagaan diri..juga berwarna purple <sgt jelesz>

 Bab lipat melipat, serah pada mak ye..mak lebih arif..ni baju nikah..kot..huhu

 TARAA!! y ni..mmg part peberet aku..manisan..haaa..pengsan~

 Buah-buahan..anggur tu sebenarnya banyak lagi..tapi da abes aku tibai..hehe

Handbag dan kasut..bling2 =) 

 Baju pelangkah =)

 Telekung dan sejadah..salah lipat, aku y kena lipat. Jadinya, ini serah pada mak <wuhuww!!kredit to my mom again^^>

Bekas telur..mak xmo buat telur pindang. Jadi mak bubuh telur masin..okay what..hehe 

 Peberet aku lg..ha..macaroonss..wut2!! colourful kan..kikiki~

Adakah ini pn termasuk dalam gubahan??kah3!! x..x..ni selingan je..Meet with Muhammad Mikael Haikal..Haikal y temok!!^^ <ank sepupuku..hihi..hyper ya amat. Sampai tertonggeng2 nk bergambar^^!!>

 Hantaran drpd pihak llk..12 dulang

Hantaran drpd pihak perempuan..15 dulang

p/s Penambahan jumlah dulang hantaran berlaku last minute. Sbb tu mcm dah x seimbang..xpelah..da rezeki org nk bagi kan..kita pn amek je lah..hehe. Terima kasih kpd wakil2 rombongan^^ <sekali dtg, mcm kena serbu rumah bakal kak ipar kan..wink2>

Bang me kata, tahun depan kalau boleh nak naik pelamin sekali dgn aku. Mmg xleh blah kan dgn ke sweetan my bro. Alahai bang me..kalau nak naik pelamin sekali dgn ilis, alamatnya kesian la dgn kak faezah tu. Terpaksa kena tggu lagi utk bbrp tahun..ha..xpe2, lepaskan bang me..baru ilis k =)

Nota akhir : Alhamdulillah..syukran Ya Allah di atas kegembiraan y engkau berikan kpd keluarga kami. Engkau ambil 2 drpd kami, dan engkau menggantikannya lebih drpd itu. Sangat2 bersyukur atas nikmat y diberikan ini. Semoga hubungan kekeluargaan y bakal terbina ini dirahmati-MU..amin~ <secara xlangsung aku ada lagi seorang abg, 3 org kakak, 2 org adk llk dan seorang adk perempuan..ha..ramai kan =)..sayang semua ketat2!!>




2 comments:

  1. Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan
    kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui. (An-Nuur 24:32)

    tahniah untuk abg me dan seluruh keluarga lizah juga.. semoga allah limpahkan segala rezeki dan rahmat keatas kamu.. =)

    ReplyDelete
  2. Muiz!! =)
    hehe..saya ucapkan terima kasih bagi pihak bang me ye..dia kerja.xblek lagi..bhuahaha~
    ha..umur kamu pn da makin tua kan muiz ..kot la da nk dekat2 nnt, jgn lupa jemput saya..saya dtg nk mkn je..nyum2!! =)

    ReplyDelete